Wikia

Geslachtsgemeenschap, coïtus, copulatie, vrijen of neuken is het inbrengen van de penis in erectie in de vagina. Geslachtsgemeenschap en masturbatie zijn de twee meest voorkomende seksuele activiteiten onder mensen. In het dierenrijk kennen onder andere apen en olifanten een soort van masturbatie. Bij dieren wordt copulatie paren genoemd. Geslachtsgemeenschap is de eerste stap van de voortplanting.

Zoals voor alle termen die met de seksualiteit te maken hebben, zijn ook voor geslachtsgemeenschap vele alternatieve woorden.

Geslachtsgemeenschap wordt normaal gesproken voorafgegaan door een voorspel dat de partners seksueel prikkelt en daardoor hun lichamen voorbereidt: de penis wordt stijf en produceert voorvocht en de vagina wordt vochtig. Hierna kan de penis in de vagina worden ingebracht. Gedurende de geslachtsgemeenschap wordt de penis naar voren en achteren bewogen, waardoor de man steeds verder wordt gestimuleerd en als het goed is ook de vrouw, normaal gesproken totdat beide 'klaarkomen' (een orgasme krijgen): bij de vrouw komt er extra vocht vrij en bij de man spuit het sperma uit de penis (ejaculatie).

Around Wikia's network

Random Wiki