Wikia

De Servi Jesu et Mariae (SJM - Dienaren van Jezus en Maria) is een katholieke priestercongregatie, opgericht door de Duitse pater Andreas Hönisch, een voormalig Jezuïet, in 1988. In 1994 werd de SJM door de Commissie Ecclesia Dei als congregatie van pauselijk recht erkend. Hun hoofdhuis bevindt zich in Blindenmarkt, Oostenrijk.

De priesters van deze jonge en bloeiende[1] congregatie dragen de H. Mis zowel volgens de Tridentijnse ritus als volgens de nieuwe ritus op.

De congregatie is sterk gericht op het jeugdpastoraat, onder meer binnen de Europascouts (de Katholische Pfadfinderschaft Europas) in Duitsland en Oostenrijk. In die landen hebben ze ook de verantwoordelijkheid over enkele parochies. Verder is de SJM ook actief in Kazachstan, Albanië, Roemenië, Oekraïne, Frankrijk en België. De laatste jaren zijn er ook twee Vlamingen ingetreden[1].

In 1997 schonk Christoph Bernhard Graf von Galen (1907-2002, neef van Kardinaal von Galen) hen het kasteel Haus Assen in Lippetal (Noord-Rijnland-Westfalen), dat nu dienst doet als internaat.

Externe links Edit

Referenties

Around Wikia's network

Random Wiki